Nu har mer än halva tiden gått och det är först NU som det har börjat hända grejer!Min mage har varit nästintill osynlig till för ett par veckor sedan. Då fick jag upsizea till en större skjorta på jobb för min XS gick knappt att knäppa längre. Och sedan dess har jag bara växt och växt. Nu känns det som att jag inte kan bli större! Hela magen stramar och jag har konstant den där känslan av när man ätit ALLDELES för mycket av 3 stycken all-you-can-eat-bufféer på samma dag (inte för att jag har gjort det någon gång men jag kan tänka mig att detta hade varit den resulterande känslan).

 

För ca en månad sedan började jag även att känna av rörelserna från insidan men det dröjde några veckor till innan jag kunde känna dem från utsidan. Så nu har både jag och M kunnat känna av vårt lilla barn som rör sig där inne, och det är en riktigt häftig känsla kan jag säga!

Inte nog med att magen har växt och bebe visar sina moves för oss så har andra saker även hänt med min kropp och det var det ökända graviditetsillamåendet. Det kom i vecka 18 och det var INTE välkommet! Men som tur höll det inte i sig så länge (peppar, peppar..). Dock fick jag maginfluensa efteråt men nu när den har gått över har jag mått bättre. Dock kan jag bli lite illamående när jag ätit för mycket, och ”för mycket” innebär nu en helt vanlig portion. Det som gör mig bäst just nu är att småäta flera gånger om dagen istället.

 
 

Utöver allt ovan är det som går i tankarna just nu föräldrarpenning och föräldrarledigheten, hur allt går till och hur vi ska dela upp det. Det känns som att tiden till BF kommer att gå fort nu för det är så mycket som händer under de kommande månaderna. Både jag och M jobbar ju inom handels så just denna tiden på året är den största för oss och efter allt har lagt sig i Januari så kommer det inte vara långt kvar i tiden till bebe ser världen för första gången. Så jag känner mig aningen stressad med allt det praktiska, men det kommer jag säkert att lösa tillsammans med M.

//T

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej