Nu har jag inte bloggat på ett tag men det har inte hänt så jättemycket sedan jag fick mage och sparkarna började kännas av. Det gör lite ont i magen på olika ställen emellanåt men det är ungefär den enda förändring som tillkommit. Jag jobbar inte längre, sedan ungefär en månad tillbaka så har jag blivit sjukskriven p.g.a. smärtor i min vänstra fot som strålar upp i benet så det är svårt att stå på jobbet. De smärtorna hade jag även innan jag blev gravid men de är mer intensiva nu när det är 15kg mer belastning på fötterna/benen. Efter sjukskrivningen går jag direkt över och blir mamma"ledig". Ledig från det vanliga jobbet men det blir ett helt annat jobb att behöva ta hand om en till person förutom en själv! 
 
I övrigt är nästan allt inköpt som jag har tänkt att köpa innan han kommer - Ja,det är en HAN! 😃
Dock har vi haft lite svårt att bestämma namn men jag tror att vi har bestämt oss nu. 
Först tänkte vi Liam för vi båda tycker om det namnet jättemycket och det är rätt så internationellt och inte svårt att stava. Men sen när jag skulle kolla upp vad det betydde och gjorde en sökning på google så fick jag fram att det är det näst mest populära namnet att ge sitt barn i Sverige, och har varit det sedan 2016 och då blev vi inte så sugna på det längre. Så nu får vi se om vi håller oss till det namn som vi har ändrat oss till eller om vi kanske ändrar oss ytterliggare när vi väl frått träffa honom.
 
Just det, jag har ju även fått en surprise-baby shower! Den blev så lyckad! Min syster och mina två bästa vänner lyckades hålla det hela hemligt och lura mig och jag är inte en person som man kan hålla saker ifrån! Vi hade bestämt att vi skulle ha en mor och dotter brunch hemma hos en av mina bästa vänner och jag trodde verkligen att det bara skulle vara det för vi har haft det innan och min vän ville nu bjuda in alla hem till sig för det har hon lovat att göra sedan hon flyttade in i sin lägenhet för typ 5-6 år sedan. Vi hade till och med en gruppchatt med alla mammorna där alla skrev att det skulle bli så roligt att ses.
Men när jag väl kom dit så var massa av mina vänner där och jag blev totalt chockad! 
Dom hade gjort så fint med massa god mat och pyntat hela hennes lägenhet jättefint! 
Sen hade dom även förberett lite lekar och så fick jag såklar en massa fina presenter av alla också!
Det blev väldigt lyckat och jag var i chocktillstånd resten av dagen.
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej