För första gången nu ska jag visa min mage! 
Denna bild är tagen i vecka 38, så för ca 2 veckor sedan.
 
 
 
Ja, jag är ju inne på sista veckan nu men jag tror att jag kommer att gå över tiden och rätt mycket också... Men vi får se! Är beräkad 18 Mars ju och det är om 3 dagar!
Just nu känner jag inte mig ens höggravid, haha!
Det är klart att man känner av magen, men det är inte tungt och jag har nästan inga gravidkrämpor. Har lite foglossning men det är ingenting jämfört med min j*kla ischiasnerv som är ikläm och gör så att jag får gå med kryckor. 🙁
 
Annars är typ allt klart till Bebe nu. Jag tror till och med att vi har bestämt oss för namnet nu. Vi hade ju "Liam" som en klar favorit hos båda men efter att jag gick in och skulle läsa om namnets betydelse kom jag över en lista som visade på hur populärt det var att döpa sitt barn till "Liam". Det visade sig att sedan 2016 har det legat på tredje plats och nu har det till och med flyttat upp till en andra plats i popularitet i Sverige... Tänk då på 3 år hur många ungar som kommer heta "Liam" som är födda mellan 2016 och åtminstone fram till 2019. 
Nä, "Sam" blir det nog - Sam, Larsson Dahdouli. 
 
   
 
Jag har en sista sak på min önskelista som jag hade velat ha hemma tills han kommer och det är en bärsjal eller en bärsele. Dock har jag inte bestämt mig än vilken jag vill ha. Det är ju så individuellt med vad som passar just en själv och sitt barn, precis som ALLT ANNAT! 
Eftersom vi kommer ha en sommar-bebis så ska sjalen eller selen vara väl ventilerad med ett bra tyg, gärna ett meshtyg då det andas väldigt bra och blir inte för varmt. Jag blir ju kokhet på sommaren! 😓 Sen vill jag helst ha en sjal/sele som funkar länge, både när de är små och när de blir lite större. Fördelen med en sjal är att barnet sitter närmre en och kan som jag har förstått det även ligga kvar i sjalen när man ammar också. Dessutom blir en sjal inte lika varm som en bärsele då det finns massa tunna och svala tyger att välja på. Däremot verkar det vara ett helvete att knyta en sjal. Jag har ju en röd tråd i alla barnsaker jag har köpt - att de ska underlätta så mycket som möjligt för mig. Dom ska vara lätta att sköta om och använda helt enkelt.
Men tillbaka till bärsjalarna och -selarna. De två som jag väljer mellan som det ser ut nu är: Baby K'tan bärsjal - Breeze (denna modellen har både mesh- och bommullspartier) och den andra är BabyBjörn One Air Mesh (2018).
 
  
En sak som skiljer sig mellan Baby K'tan bärsjal och andra bärsjalar är att man inte behöver knyta den själv utan tar bara på sig den som ett linne ungefär! Sjukt smidigt verkar det tycker jag! Men jag får nog suga på den karamellen lite till.. Om ni är intresserade av att läsa om produkterna så klicka på länktexten under bilderna.
 
//T

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej