Ja, då var det snart även dags för mig att ta mitt nästa stora steg i livet - att bli MAMMA!
Det känns helt orealistiskt och jag inser nu att jag tror aldrig att jag hade känt mig redo för denna stora händelse. Jag hade planerat att hinna med så mycket i mitt liv innan denna dag var kommen, men när det väl händer med rätt person så blev, i alla fall jag, redo.
 
Allt har gått så snabbt, jag är redan i vecka 17 nu och när vi var på det första ultraljudet (UL) så fick vi reda på att jag var 2 veckor längre gångna än vad vi trott, vilket är positivt!
Så i skrivande stund är det exakt på vecka 17, vilket innebär att ca 40% av graviditeten är avklarad!
Vi ska göra det "stora" ultaljudet i vecka 20. Då får vi reda på lite mer och kan även få reda på om det är en flicka eller pojke, vilket jag inte är lika säker på nu som innan att jag vill veta. 
Jag tror själv att det är en liten pojke och jag har redan börjat köpa lite kläder, men i unisex, om det nu skulle bli en flicka.
 
Jag ska tipsa er lite mer sen i ett annat inlägg om sidor med söta barnkläder. Personligen gillar jag inte bara pastellfärger som det erbjuds mycket av i de skandinaviska shopparna. Jag är mer inne på "mini me", alltså kläder som ser ut mer som vanliga kläder men är gjorda för bebisar och barn. Dock kan det va fint att blanda lite. Men mer om det i ett annat inlägg!
 
Det var allt för nu!
/T

Liknande inlägg

2 kommentarer

Sofie

11 Oct 2018 19:08

Ska bli så kul och få följa din graviditet här på bloggen!

Svar: Hihi, du får göra en blogg också så jag kan följa dig. Och så är det ju lättare att ta del av tips till varandra! :D
Tina

Bebe

14 Oct 2018 19:29

Hej Mamma!
Ska bli kul att skoja med dig när jag är i din lilla mage. Lovar att inte va alldeles för busig älskar dig <3

Kommentera

Publiceras ej